Zdradzamy, jak zrobić kotu dobre zdjęcie

jak zrobić kotu dobre zdjęcie

Chcecie mieć idealnie zrobione zdjęcia kota? To możliwe nawet bez udziału profesjonalnego fotografa. Niezależnie od tego czy mieszkamy z kotem rasowym czy dachowcem, czarnym czy białym łączy nas to, że jesteśmy miłośnikami kota tak jak inni i chętnie dzielimy się zdjęciem swojego pupila z innymi. Jak pokazują badania ludzie chętnie oglądają kocie zdjęcia. Może właśnie nasz kot stanie się gwiazdą internetu?

Jeśli chcemy to osiągnąć musimy mieć dobre zdjęcie. I w cale nie muszą być to wypielęgnowane w programie komputerowym zdjęcia. Miło się takimi zdjęciami pochwalić, które pokażą piękno kota. Zawodowi mistrzowie robienia zdjęć mają swoje tricki, którymi niechętnie się dzielą i nie trzeba im podbierać chleba, by wiedzieć jak dobre zdjęcie zrobić. Jeśli wykorzystamy kilka pomysłów na zrobienie zdjęcia możemy być lepsi niż zawodowy fotograf.

Zawodowy fotograf to osoba obca dla kota, ponieważ kot boi się obcych miejsc i ludzi, dlatego pojawi się stres. Dlatego trudno oczekiwać, że kot będzie się zachowywał wyjątkowo. Tylko my możemy złapać i uwiecznić niezwykłe migawki z większości życia naszego ukochanego kota. Mamy tego modela stale pod ręką, przy nas się nie boi i zachowuje się naturalnie. Nie ma ograniczeń, dlatego właśnie można będzie uchwycić taką chwilę, w której powstawać będzie wyjątkowe zdjęcie.

Przyzwyczaj kota do aparatu

U niektórych kotów aparat wywołuje strach, a u innych dużą ciekawość, u innych coś na kształt zawstydzenia. Kot uciekający czy wciskający nos w obiektyw nie da nam szansy na dobre zdjęcie. Dlatego warto często wyciągać aparat, by w jakieś mierze przyzwyczaić kota do aparatu. Można kilka razy w tygodniu robić mu zdjęcia i dlatego kot nie będzie dziwnie reagował na aparat.

Obserwuj i bądź gotów

Niezwykłe zdjęcia pełne emocji to najczęściej chwila, w której będą one powstawać i trzeba umieć taką chwilę uchwycić. Dlatego warto mieć aparat cały czas, gdzieś blisko tak by w odpowiednim momencie można było po niego sięgnąć i wychwycić ten moment, w którym takie wyjątkowe zdjęcie uda się przygotować. Kot na pewno nie będzie czekał, to od nas zależy czy znajdziemy ten moment, w którym uda się zrobić to wyjątkowe zdjęcie.

Nagradzanie kota

Nagroda za współpracę

Jeśli kot będzie dobrze współpracował przy robieniu zdjęć na pewno warto go nagrodzić po takiej sesji. Kot będzie w ten sposób zadowolony i zbuduje sobie również pozytywne skojarzenia z aparatem. Możliwe, że taka nagroda za współpracę, przysmak i wspólna zabawa będzie to czynnik, który sprawi, że kot będzie chętny również na kolejną sesję. Jeśli przysmaki będziemy podawać w trakcie sesji można oczekiwać, że w ten sposób łatwiej nam będzie zachęcić kota do pozowania i będzie on robił wyjątkowe miny, co pozwoli stworzyć wyróżniające się zdjęcie.

Pomocne gadżety

Można również zdecydować się na zastosowanie różnorakich gadżetów, które ułatwią nam stworzenie wyjątkowej chwili, w której uda się nam zrobić doskonałe zdjęcie. Warto pamiętać, że gadżet może być także tym czynnikiem, który sprawi, że kot będzie chciał spojrzeć w stronę obiektywu.

Powiązane artykuły